Søvnløshed

Klokken er nu 3 om natten, udenfor dit vindue er natten på sit højeste. Under månens blege skær er de eneste der endnu er vågne ugler på jagt og natteravne høje på livet – og så er der dig, der nu har ligget og vendt og drejet dig adskillige gange i løbet af de sidste par timer. Luften i dit soveværelse bærer en svag sødme, duften fra den nu tomme kop Kammille-te efterladt på dit sengebord, som du i ren desperation drak omkring kl.1. Du har lagt vågen flere nætter i træk nu.

I 2015 viste en undersøgelse at 41% af danskerne lider af søvnproblemer. Søvnløshed er blevet en folkesygdom.

Svaret på alle dine søvnproblemer kan muligvis findes i Kognitiv Adfærdsterapi Mod Søvnløshed. Gennem denne terapi tager du sammen med en psykolog fat i selve roden på søvnløsheden og tackler de faktorer der har ført til det vedvarende søvnproblem. Starten på resten af dit liv uden søvnløshed starter i dag.

Søvnløshed behandling er svaret på dine frustrationer.
Klokken er nu 3 om natten, udenfor dit vindue er natten på sit højeste. Morpheus har spredt sit tæppe af stjerne ud over den danske befolkning, og under månens blege skær er de eneste der endnu er vågne ugler på jagt og natteravne høje på livet – og så er der dig, der nu har ligget og vendt og drejet dig adskillige gange i løbet af de sidste par timer. Resten af din lejlighedsblok er stille: Et sted på stueetagen snorker underboen højlydt, så højt at det kan høres i hele opgangen som en sagte brummen. Luften i dit soveværelse bærer en svag sødme, duften fra den nu tomme kop Kammille-te efterladt på dit sengebord, som du i desperation drak omkring kl.1. Den søde aroma af te-blade dulmes af den skarpere duft af frisk luft. Dit vindue står på klem – en internet artikel om god søvn nævnte at frisk luft kunne hjælpe på søvnløshed. Du har efterhånden prøvet alt, varme bade, naturmedicin, men intet virker. Du har lagt vågen flere nætter i træk nu. Du er så træt, at du ikke længere kan koncentrere dig på jobbet. Din kæreste er begyndt at blive bekymret og end ikke den bedste hudcreme kan fjerne de langsomt voksende poser under dine øjne.

Søvnløshed behandling: Kognitiv Adfærdsterapi for Søvnløshed (CBTi)
Selvom mange der lider af søvnløshed desperat forsøger at løse problemet selv med behandlinger af alle arter, lige fra CD´er med selvhypnose til posefulde af naturlægemidler, og selvom dette hjælper mange der lider af søvnløshed, er der en stadigt voksende del af den danske befolkning der lider af søvnløshed.

Er man ikke fan af kraftige lægemidler mod søvnløshed, der kan medfører en lang række bivirkninger og i de værste tilfælde er vanedannende, kan svaret findes i Kognitiv adfærdsterapi mod søvnløshed. Gennem denne terapi tager du sammen med en psykolog fat i selve roden på søvnløsheden og tackler dernæst de faktorer, det har ført til det vedvarende søvnproblem, såsom indlært vågenhed og søvnrelaterede bekymringer. Har du lyst til at se om kognitiv adfærdsterapi kan være med til at sikre dig den gode nattesøvn du desperat ønsker og bor du nær Viborg, kan PsykologPeter hjælpe dig med at finde løsningen på dit søvnproblem. Gennem behandling og samtale vil psykologen føre dig gennem en række øvelser tilpasset dit specifikke søvnproblem, og det er muligt at komme til en gratis forsamtale og høre om lige netop Kognitiv Adfærdsterapi for Søvnløshed (CBTi) er den rette metode for dig.

Starten på resten af dit liv uden søvnløshed starter i dag, så længe du tager det første skridt og kommer i behandling hurtigst muligt.